51) ندید و عجب نداشتی از حال آنان که بهرهای از کتاب آسمانی هم داشتند (یعنی جهودان) باز چگونه به بُتان جِبْت و طاغوت گرویده (و با مشرکین هم عهد و پیمان و متّفق شدند) و به کافران مشرک میگویند که: راه شما به صواب نزدیکتر از طریقهی اهل ایمان است؟
52) این گروهند که خدا آنان را لعنت کرد و هر که را خدا لعنت کند و از رحمت خود دور سازد دیگر هرگز کسی مدد و یاریِ او نتواند کرد.
53) آیا آنان که از احسان به خلق، به هستهی خرمائی بخل میورزند، بهرهای از مُلک و سلطنت خواهند یافت؟
54) آیا حسد میورزند (یهود) با مردم (یعنی با مسلمین) چون آنها را خدا به فضل خود برخوردار نمود که البته ما بر آل ابراهیم (حضرت محمّد«صلیاللهعلیهوآله») کتاب و حکمت فرستادیم و به آنها مُلک و سلطنتی بزرگ عطا کردیم.
55) آنگاه برخی کسان (با حقیقت از اهل کتاب و غیره) بدو گرویدند و برخی کسان (بی حقیقت و پُر غرور) مانع ایمان به او شدند، و آتش افروختهی دوزخ، کیفرِ کفرِ آنان بس است.
56) آنان که به آیات ما کافر شدند بزودی به آتش دوزخشان درافکنیم که هرچه پوست تن آنها بسوزد به پوست دیگرش مبدّل سازیم تا سختیِ عذاب را بچشند که همانا خدا مقتدر است و کارش (همه عدالت و) از روی حکمت است.
57) آنان که ایمان آوردند و نیکوکار شدند بزودی در بهشتی درآوریم که نهرها از زیر درختانش جاری است و در آن زندگانی جاوید کنند و بر آنها در بهشت جفتهای پاکیزه است و آنان را به سایهی رحمت ابدیِ خود در آوریم.
58) خدا به شما امر میکند که امانت را البته به صاحبانش باز دهید، و چون حاکم بین مردم شوید به عدالت داوری کنید، همانا خدا شما را به پند نیکو میدهد که خدا بر هر چیز آگاه و (به صلاح خلقان) بصیر است.
59) ای اهل ایمان! فرمان خدا و رسول و فرمانداران (از طرف خدا و رسول) را اطاعت کنید، و چون در چیزی کارتان به گفتگو و نزاع کشد به حکم خدا و رسول بازگردید اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید، این کار (رجوع به حکم خدا و رسول) برای شما از هر چه تصوّر کنید بهتر و خوش عاقبتتر خواهد بود.
60) آیا ننگری و عجب نداری از حال آنان که به گمان و دعویِ خود ایمان به قرآن تو و کتبی که پیش از تو فرستاده شده، آوردهاند، چگونه باز میخواهند طاغوت (شیطام و مردم ناپاک دیو صفت) را حاکم خود گمارند در صورتی که مأمور بودند گه به طاغوت کافر شوند؟ و شیطان خواهد که آنان را گمراه کند آنگونه که از هر سعادت و آسایش دور باشند.
آدمی موجودی است که اگر دائما بر معرفت و مراقبت خویش نیفزاید، در مراحل مختلف دچار تزلزل و عقبگرد میشود.
برای حصول معرفت و به یاد خدا بودن، برنامههای زیر میتواند مفید باشد:
1ـ اختصاص دادن دقایقی در شبانه روز به تفکر درباره خویشتن و مراقبت از نفس خود و بررسی اعمال و حسابرسی آن؛
2ـ برنامه منظم برای تلاوت قرآن همراه با تدبر در آیات و مفاهیم آن؛
3ـ شرکت در مجالس وعظ و نصیحت؛
4ـ هم نشینی با اهل طاعت و پرهیز از اهل معصیت؛
5ـ سحر خیزی و خواندن نماز شب و نوافل؛
6ـ پرهیز از پرخوری و پرخوابی؛
7ـ خواندن کتابهای موعظه و نصیحت و اخبار و روایات رسیده از معصومین (ع) مانند: نهج البلاغه، تحف العقول، معراج السعادة و ...؛
8ـ دعا به درگاه خداوند و استمداد از او جهت توفیق.
با سلام و درود به شما دوست گرامی؛
از این که دعوتمان را اجابت کردید و با قدوم خود روشنی بخش "استاذنا" بودید از شما متشکریم.
در ضمن حالا که "استاذنا" را دیدیداگر کمی این احساس در درونتان به وجود آمد که "استاذنا" حرف های نویی برای گفتن دارد و میتواند هر چند کم و ناچیز در خدمت به مکتب اهل البیت موثر باشد و دیدید که دلتان میخواهد که در نشر این حقائق با او در یک سنگر باشید میتوانید با لینک "استاذنا" با نام "استاذنا (آیت الله شیخ جواد مروی)" با ما در نشر حقائق حقه ی مکتب اهل البیت شریک باشید. اجرکم عندالله.
سلام دوست عزیز.
لینک شدید.
پایدار باشید.
ایمیل شما؟
shalal.1387@gmail.com
با سلام و درود به شما دوست گرامی؛
از این که با لینک "استاذنا" در نشر فرهنگ شیعی با ما سهیم می باشید خوش حالیم و از این اقدام شما تشکر میکنیم. اجرکم عند الله.
در ضمن "استاذنا" نام وبلاگ شما را در پست "سایتها و وبلاگهایی که به "استاذنا" لینک داده اند" به شمارهی ۷۷۵ با نام "تبری و تولی" آورده و از آنجا به شما لینک داده است.
آدرس ما: www.ostazona.blogfa.com
سلام خوبی؟
تولدمه
یه سر بزن
سلام
خوبی؟
بحث امانت جالبه اگه خوب بهش فکر بشه
این که ما امانت دارای خوبی بودیم یا نه!
فعلا...
سلام.آپم
سلام دوست عزیز.شهید مطهری فرمودند یک نوع از پختگی در ازدواج وجود داره.یعنی اگر انسان ازدواج نکنه کامل و پخته نیست و کاملا پخته نمیشه
با توجه به صحبت شهید مطهری اون شخص به پختگی کامل نرسیده