**گل سرخ**

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ، کار ما این است که در افسون گل سرخ شناور باشیم

**گل سرخ**

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ، کار ما این است که در افسون گل سرخ شناور باشیم

سپاس

 

 

چه دلپذیر است این که گناهانمان پیدا نیستند؛ 

وگرنه مجبور بودیم هر روز خودمان را پاک بشوییم... شاید هم می بایست زیر باران، زندگی میکردیم. 

و باز٬ چه دلپذیر و نیکوست این که دروغ هایمان٬ شکلمان را دگرگون نمیکنند... چون در این صورت٬ حتی یک لحظه همدیگر را به یاد نمی آوردیم. 

خدای رحیم! تو را به خاطر این همه مهربانی ات سپاس... 

فدریکو گارسیا لورک

خدایا!

 

خدایا! 

 در مظلومیت دین تو این بس 

که اغلب مدافعانش یا جاهلان متعصب اند 

یا عالمان ریاکار٬ یا منفت جویان غدار 

و چه اندک اند در این میانه 

آنان که دین را برای تو می خواهند نه برای خود. 

دینت را آن چنان که هست٬ به ما بیاموز و به ما بیاموز که 

خود را خادم دینت بدانیم و نه دینت را خادم خود.

دعای درخواست مغفرت و آمرزش از خدای متعال

 

 

 ١) پروردگارا درود فرست بر محمد(ع) و آل اطهارش و ما را به سوی توبه که محبوب و پسندیده تست بازگردان و اصرار در گناه و پافشاری در عصیان را که ناپسند تست از ما دور ساز.

٢) ای خدا هنگامیکه ما در مقابل دو عیب و نقص بناچار واقع شویم یک عیب در امر دین و یک عیب در دنیای ما تو آن نقص را در آن امر که سریع تر به سمت فنا می شتابد واقع گردان و از عیب و نقص در دین که طولانی تر است ما را دور ساز و پشیمانی ده.

۳) و هرگاه ما همّت گماردیم بر دو کار که یکی ترا از ما خشنود گرداند و یکی ترا به خشم و غضب آرد تو به جانب آن کار که تو را خشنود می گرداند قلب ما را مایل ساز و در عملی که موجب قهر و غضب توست قوّت ما را ضعیف و ناتوان ساز.

٤) و هیچگاه ما را به اختیار نفس امّاره وا مگذار زیرا نفس امّاره به باطل و زشتی و گناه می گراید مگر توفیق ترک گناه عطا کنی که نفس حیوانی ما را جدأ به زشتی و بدکاری امر میکند جز آنکه رحمت تو شامل حال ما شود.

۵) ای خدا توئی که اساس خلقت ما را از چیز پست و ضعیفی بنیاد کردی و بر پایه سست و ناتوانی بنیان نهادی و از آب ناچیز و حقیر نطفه آفرینش ما را آغاز کردی پس ما را هیچ قدرت و نیروئی جز به حول و قوّه ی تو نیست و ابدأ بر امری جز به یاری تو توانا نیستیم.

۶) پس پروردگارا تو ما را به توفیق خاصّ خود مؤیّد بدار و قوّت و پایداری عطا فرما و چشم و دل ما را از هر چه خلاف محبت توست نابینا ساز و هیچ یک از اعضاء و جوارح ما را مسلّط بر معصیت مگردان.

۷) پروردگارا دورد فرست بر محمد(ع) و آل پاکش و تمام افکار و امیال دلها و حرکات اعضاء و حتی چشم به هم زدن ما را همه را در موجبات ثواب خود قرار ده تا آنجا که هیچ حسنه و ثوابی که به آن لایق پاداش تو می شویم از ما فوت نشود و هیچ زشتی و معصیتی که موجب قهر و عقاب تو باشد بر ما باقی نماند.

منبع: صحیفه سجادیه