**گل سرخ**

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ، کار ما این است که در افسون گل سرخ شناور باشیم

**گل سرخ**

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ، کار ما این است که در افسون گل سرخ شناور باشیم

دعای درخواست مغفرت و آمرزش از خدای متعال

 

 

 ١) پروردگارا درود فرست بر محمد(ع) و آل اطهارش و ما را به سوی توبه که محبوب و پسندیده تست بازگردان و اصرار در گناه و پافشاری در عصیان را که ناپسند تست از ما دور ساز.

٢) ای خدا هنگامیکه ما در مقابل دو عیب و نقص بناچار واقع شویم یک عیب در امر دین و یک عیب در دنیای ما تو آن نقص را در آن امر که سریع تر به سمت فنا می شتابد واقع گردان و از عیب و نقص در دین که طولانی تر است ما را دور ساز و پشیمانی ده.

۳) و هرگاه ما همّت گماردیم بر دو کار که یکی ترا از ما خشنود گرداند و یکی ترا به خشم و غضب آرد تو به جانب آن کار که تو را خشنود می گرداند قلب ما را مایل ساز و در عملی که موجب قهر و غضب توست قوّت ما را ضعیف و ناتوان ساز.

٤) و هیچگاه ما را به اختیار نفس امّاره وا مگذار زیرا نفس امّاره به باطل و زشتی و گناه می گراید مگر توفیق ترک گناه عطا کنی که نفس حیوانی ما را جدأ به زشتی و بدکاری امر میکند جز آنکه رحمت تو شامل حال ما شود.

۵) ای خدا توئی که اساس خلقت ما را از چیز پست و ضعیفی بنیاد کردی و بر پایه سست و ناتوانی بنیان نهادی و از آب ناچیز و حقیر نطفه آفرینش ما را آغاز کردی پس ما را هیچ قدرت و نیروئی جز به حول و قوّه ی تو نیست و ابدأ بر امری جز به یاری تو توانا نیستیم.

۶) پس پروردگارا تو ما را به توفیق خاصّ خود مؤیّد بدار و قوّت و پایداری عطا فرما و چشم و دل ما را از هر چه خلاف محبت توست نابینا ساز و هیچ یک از اعضاء و جوارح ما را مسلّط بر معصیت مگردان.

۷) پروردگارا دورد فرست بر محمد(ع) و آل پاکش و تمام افکار و امیال دلها و حرکات اعضاء و حتی چشم به هم زدن ما را همه را در موجبات ثواب خود قرار ده تا آنجا که هیچ حسنه و ثوابی که به آن لایق پاداش تو می شویم از ما فوت نشود و هیچ زشتی و معصیتی که موجب قهر و عقاب تو باشد بر ما باقی نماند.

منبع: صحیفه سجادیه

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد