**گل سرخ**

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ، کار ما این است که در افسون گل سرخ شناور باشیم

**گل سرخ**

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ، کار ما این است که در افسون گل سرخ شناور باشیم

سوره نساء (آیات 111 الی 120)

 

 

 

111) هر که گناهی کند، به خود زیان رسانیده و خدا دانا (به اعمال خلق) و کارش (در جزای اعمال) از روی حکمت است.

112) و هرکس خطا یا گناهی از او سر زند و تهمت به دیگری بندد مرتکب بهتان و گناه بزرگ آشکاری شده است.

113) و اگر فضل و رحمت خدا شامل حال تو نمی بود گروهی از آنان (یعنی دشمنان اسلام) همت بر آن گماشته بودند که تو را از راه صواب دور سازند (ولی به لطف خدا) آنها خود را از راه حق و صواب دور ساخته و به تو هیچ زیانی نتوانند رسانید و خدا به تو این کتاب الهی (قرآن مجید) و مقام حکمت و نبوّت را عطا کرد و آنچه را که نمی دانستی تو را بیاموخت که خدا را با تو لطف عظیم و عنایت بی اندازه است.

114) هیچ فایده و خیری در سخنان سرّی آنها نیست مگر آنکه کسی طبق مصلحت در صدقه دادن و نیکوئی کردن و اصلاح میان مردم سخن سرّی گوید و هر که بر این کار در طلب رضای خدا چنین کند بزودی خدا به او اجر عظیم کرامت فرماید.

115) و هر کس، پس از روشن بودن راه حق بر او، با رسول خدا به مخالفت برخیزد و راهی غیر طریق اهل ایمان پیش گیرد، وی را به همان طریق باطل و راه ظلالت که برگزیده واگذاریم و عاقبت، او را به جهنم درافکنیم که آن مکان بر او بسیار بد منزلگاهی است.

116) خدا هر که را به او شرک آرد نخواهد بخشید و مادونِ شرک (گناهان دیگر را) هر که را مشیّنش تعلّق گیرد می بخشد و هر که به خدا شرک آرد سخت گمراه شده و (از راه نجات و سعادت) دور افتاده است.

117) (مشرکان) غیرِ خدای عالم هر چه را خدا بخوانند یا جمادی است (مانند بُتهای لات، مَنات، عزّی) یا شیطان سرکش (و فریبنده) است.

118) خدا آن شیطان مردود را از درگاه رحمت خود دور کرده (زیرا او به مجادله با خدا برخاست) و گفت که: من از بندگان تو قسمتی را زیر بار طاعت خود خواهم کشید.

119) و سخت گمراه کنم و به آرزوهای باطل دور و دراز درافکنم (که از راه خدا بازمانند و از هر خیر و سعادت محروم شوند) و به آنها دستور دهم تا گوش حیوانات ببُرند (تا علامت باشد که این حیوان نصیب بُتها است) و امر کنم تا خلقت خدا را تغییر دهند (کتاب و احکام خدا را به دلخواه خود تأویل و تبدیل کنند) و هرکس شیطان را دوست دارد، نه خدا را، سخت زیان کرده زیانی که (بر هر عاقلی کاملأ) آشکار است.

120) شیطان (برای گمراه کردن انسان) وعده ی بسیار دهد و (مردم را به اوهام و خیالاتی) آرزومند و امیدوار کند ولی وعده و نوید شیطان چیزی به جز غرور و فریب خلق نیست.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
احمد یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:38 ب.ظ http://mahdaviat88.blogfa.com

سلام.آپم[گل]

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:53 ب.ظ

سلام خوبی؟
آپم یه سر بزن
بای

سلام دوست عزیز
حتما میام وبتون... .لی آخه آدرس وبتون کو؟؟؟
پایدار باشید

مجنون الزهرا دوشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:42 ب.ظ http://ommeabihatabriz.blogfa.com

صدای آمدنت را به گوش ما برسان

زمان غیبت خود را بم انتها برسان

اگر چه بهر ظهورت نکرده ام کاری

بیا و بر لب من فرصت دعا برسان

نگاه نافذ خود را بر این گدا بنداز

سلام وبلاگ زیبایی دارین خوشحال میشم به ما هم سر بزنید

اللهم عجل لولیک الفرج

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد