**گل سرخ**

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ، کار ما این است که در افسون گل سرخ شناور باشیم

**گل سرخ**

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ، کار ما این است که در افسون گل سرخ شناور باشیم

سوره نساء (آیات 131 الی 140)

 

 

131) هر چه در آسمان و زمین است همه ملک خدا است، و ما هم به آنان که پیش از شما بر آنها کتاب فرستاده شد و هم به شما سفارش اکید کردیم که پرهیزکار و خداترس باشید و اگر همه کافر شوید خدا که ملک آسمان و زمین او را است (به طاعت شما محتاج نیست) که خدا (به ذات خویش) بی‍نیاز و ستوده صفات است.

132) هر چه در آسمانها است و آنچه در زمین است همه ملک خدا است و تنها خدا به نگهبانیِ خلق کافی است.

133) ای مردم! خدا اگر بخواهد همه‍ی شما را (که ملک دنیا را قدرت خود می‍پندارید) به کلی از دنیا میبرد و قومی دیگر می‍آورد و البتّه خدا بر این کار مقتدر و توانا است.

134) هر که ثواب و نعمت دنیا را طالب است (از خدا بخواهد که) ثواب دنیا و آخرت هر دو نزد خداست و خدا (به دعاء خلق) شنوا و (به احوالشان) بینا است.

135) ای اهل ایمان! نگهدار عدالت باشید و برای خدا (یعنی موافق حکم خدا) گواهی دهید هر چند بر ضرر خود یا پدر و مادر و خویشان شما باشد، برای هر کس شهادن می‍دهید چه فقیر باشد یا غنی (شما نباید در حکم و شهادت طرفداری از هیچکدام کرده و از حق عدول نمائید که) خدا به رعایت حقوق آنها اولی است، پس شما در حکم و شهادت، پیرویِ هوای نفس مکنید تا عدالت نگاه دارید و اگر زبان را در شهادت طوری بگردانید (که سخن بر نفع شما مبهم و مُجمَل شود) و یا از بیان حق خودداری کنید، خدا بر هر چه کنید آگاه است.

136) ای کسانی که (به زبان) ایمان آورده‍اید! (به حقیقت و از دل، هم) ایمان آورید به خدا و رسول او و کتابی که به رسول خود فرستاد (یعنی قرآن) و کتابی که پیش از این فرستاده شده (تورات و انجیل و غیره) و هر که به خدا و فرشتگان و کتابهای آسمانی و رسولان و روز قیامت کافر شود، سخت به گمراه فرو مانده و (از راه نجات و سعادت دور افتاده) است.

137) آنان که نخست ایمان آوردند، سپس کافر شدند، باز ایمان آورده، دگر بار کافر شدند، پس بر کفر خود افزودند، اینان را خدا نخواهد بخشید و به راهی هدایت نخواهد فرمود.

138) منافقان را بشارت ده که بر آنان عذاب دردناک خواهد بود.

139) آن گروه که کافران را دوست گرفتند و مؤمنان را ترک گفتند، آیا نزد کافران عزّت می‍طلبند؟ (خطا می‍روند که) عزّت، همه نزد خدا است.

140) آیا در کتاب الهی این حکم بر شما (منافقان) فرستاده شد که چون آیات خدا را شنیدید بدان کافر شوید و استهزاء کنید؟ پس (شما مؤمنان) با این گروه (منافق) مجالست مکنید تا (از سخن استهزاء قرآن) در حدیثی دیگر داخل شوند که (اگر هنگامی که قرآن و مسلمانی را استهزاء کنند با آنها همنشین شوید) آنگاه شما هم به حقیقت مانند آن منافقان هستید، و خدا منافقان را با کافران در جهنم، جمع خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد