**گل سرخ**

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ، کار ما این است که در افسون گل سرخ شناور باشیم

**گل سرخ**

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ، کار ما این است که در افسون گل سرخ شناور باشیم

سوره آل عمران (آیات 81 الی 100)

81) و چون خداوند از پیغبران پیمان تبلیغ (دین توحید) گرفت، آنگاه که به شما کتاب و حکمت بخشید (و به آن عمل نکردید) سپس برای هدایت شما (اهل کتاب) باز رسولی از جانب خدا آمد که گواهی به راستی کتاب و شریعت شما می‌داد تا به او ایمان آورده و از او یاری کنید؛ خداوند فرمود: آیا به رسولِ من و به آنچه در کتاب آسمانی او (قرآن) فرستادم اقرار داشته و از پیمان من پیروی خواهید کرد؟ همه گفتند: اقرار داریم، خداوند فرمود: شما (بر خویش و اُمم خود) گواه باشید و من هم با شما (بر آنان) گواه خواهم بود.

82) پس کسانی که روی از حق بگردانند بعد از آمدن رسولان (و این پیغمبر خاتم‹ص›) محقّق آنان گروه فاسقان (و گمراهان عالم) خواهند بود.

83) آیا (کافران) دینی غیرِ دینِ خدا را می‌طلبند و حال آنکه هر که در آسمان و زمین است خواه و ناخواه مطیع فرمان خدا است و همه بسوی او رجوع خواهند کرد؟

84) بگو (ای پیغمبر): ما به خدای عالم و کتابی که به خود ما نازل شده و آنچه به ابراهیم و اسماعیل و اسحق و یعقوب و فرزندانش نازل شد و آنچه به موسی و عیسی و پیمبران دیگر از جانب پروردگار آمده به همه ایمان آورده‌ایم فرقی میان هیچ یک از پیمبرانِ خدا نگذاریم زیرا ما مطیع فرمان خدا هستیم.

85) و هر کس غیر از اسلام دینی اختیار کند، هرگز از وی پذیرفته نیست و او در آخرت از زیانکاران است.

86) چگونه خداوند گروهی را که از راه عِناد و سرکشی بعد از ایمان به خدا و گواهی دادن به راستیِ رسول او و بعد از ادلّه‌ی روشن باز کافر شدند، به راه راست هدایت کند؟ خدا هرگز گروه ستمکاران را (به راه سعادت) رهبری نخواهد کرد.

87) کیفر آن گروه کافر این است که بر آنان خدا و فرشتگان و همه‌ی مردمان لعنت کنند.

88) جاوید در جایگاه لعنت (که جهنّم است) بمانند و از عذاب آنها تخفیف نیابد و هرگز نظر رحمت بسوی آنها نکنند.

89) مگر آنهائی که بعد از عصیان و بدکاری توبه کنند، و هر بدی کرده‌اند تدارک و اصلاح آن کنند، که خدا بر آنها آمرزنده و مهربان است.

90) و همانا آنان که بعد از ایمان کافر شدند و بر کفر خویش افزودند، هرگز توبه‌ی آنها پذیرفته نشود و به حقیقت گمراهان هم آنان خواهند بود.

91) البتّه آنان که (بعد از ایمان) کافر شدند و در کفر خویش مُردند، اگر برای آزادی خویش (از عذاب خدا، برابرِ همه‌ی زمین طلا به فدا آرند، هرگز از ایشان پذیرفته نشود و آنها را به دوزخ عذاب دردناک مهیّا باشد و هیچ مُعین و یاوری نخواهد بود.

92) شما هرگز به مقام نیکوکاران و خاصّان نخواهید رسید مگر آنکه از آنچه دوست می‌دارید و بسیار محبوب است، در راه خدا انفاق کنید، و هر چه انفاق کنید محقّقأ خدا بر آن آگاه است.

93) همه‌ی طعامها برای بنی‌اسرائیل حلال بود مگر آن را که یعقوب پیش از نزول تورات بر خود حرام کرد (که گوشت شتر و شیر آن است؛ ای پیغمبر اینک) بگو (به یهودیان: چنانچه می‌گوئید تورات حلالی بر شما حرام کرده) اگر راست می‌گوئید آن حکم تورات را آورده تلاوت کنید.

94) پس کسانی که بعد از این حجّت، بر خدا دروغ بندند، البتّه (کافران و ) ستمکاران عالم هم آنها خواهند بود.

95) (ای پیغمبر!) بگو: سخنِ خدا راست است (نه دعویِ شما) باید پیروی از آئین ابراهیم کنید که دینی پاک و بی‌آلایش است و ابراهیم هرگز از آنان که به خدا شرک آوردند، نبوده است.

96) اول خانه‌ای که برای مکان عبادتِ خلق بنا شد همان خانه‌ی مکه است که در آن برکت و هدایت خلایق است.

97) در آن خانه آیات رُبوبیّت هویدا است، مقام ابراهیم خلیل است، هر که در آنجا داخل شود ایمن باشد؛ و مردم را حج و زیارت آن خانه واجب است بر هر کسی که توانائی برای رسیدن بدانجا یافت و هر که (بسبب انکار حجّ بیت‌الله) کافر شود تنها به خود زیان رسانیده که البته خدا از طاعت خلق بی‌نیاز است.

98) بگو: ای اهل کتاب! چرا به آیات خدا (راجع به نبوت پیغمبر خاتم) کافر شده و به اعمال زشت می‌گرائید؟ بترسید که خدا گواهِ اعمال شما است.

99) بگو: ای اهل کتاب! چرا راه خدا را می‌بندید (یعنی رسالت و دین محمد‹ص› را انکار می‌کنید) و اهل ایمان را به راه باطل (مخالف با دین) می‌خوانید در صورتی که به زشتیِ این عمل خود آگاهید؟ از قهرِ حق بترسید که خدا غافل از کردار شما نخواهد بود.

100) ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر پیرویِ بسیاری از اهل کتاب را کنید، شما را بعد از ایمان به کفر برمی‌گردانند. 

نظرات 2 + ارسال نظر
آمنه / Ameneh سه‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:10 ب.ظ http://www.zharfaa.mihanblog.com


وبلاگ خوبی دارید !
پیروز باشید .

مهیار چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:51 ب.ظ http://www.gogolimagholi.blogsky.com

سلام
شاید واسه این اسمتو گذاشتی مسافر چون میدونی مسافری یه روز باید بار سفرتو ببندی و بری
خیلی خوبه همین که میدونی میری ولی ما هنوز باورش نکردیم یا باور کردیم خودمونو زدیم به نفهمی
اصلا بهش فکر نمیکنیم
اصلا به خدا اعتقاد داریم یا دارین تقلید میکنیم
خدا میدونه کی راست میگه کی دروغ
خیلی هامون به کل یادمون رفته یه امام زمانی داریم یه روزی میاد عدل و بر قرار میکنه
هر روز واسه بچه هامون ازش صحبت میکنیم که انگار یه افسانه است الکی دستامونو میبریم بالا میگیم اللهم کن لولیک الفرج ولی اگه واقعا به خواد اقا ظهور کنه دنبال یه دخمه میگردیم تا بریم توش مخفی بشیم

وقتی اومدم تو وبلاگتون اون زمان سنجو اون بالا دیدم مو به تنم سیخ شد واسم جالب بود میون این همه وبلاگ یکی پیداشد تا یه خورده چشمامونو وا کنه ممنون ممنونم مسافر
واست دعا میکنم سفر خوبی داشته باشی
اگه افتادی تو چاله خوردی به دیوار اخرش سلامت برسی
خونه تا شاید یه روزی تو خونمو همدیگرو دیدیم

خدا حافظ

سلام دوست عزیز
درست حدس زدی برای اینکه مسافری بیش نیستم اسمم رو مسافر انتخاب کردم... البته با کمک یکی از دوستام...
ممنون از حضور پرمهرت
پایدار باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد